A 27 something different - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Henk Vinke - WaarBenJij.nu A 27 something different - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

A 27 something different

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 November 2011 | Tanzania, Kigoma

Zaterdag 12 november 2011 van Mpanda naar Kigoma
Om 5 uur op en om kwart voor zes naar de bus. Er is helemaal geen bus. Hij blijkt naar het busstation te zijn gegaan. Moet een bromfiets me er weer heen brengen. Ik heb dus een raamplaatsje. Daar houdt het ook mee op. Ik zit precies halverwege twee staarramen. Een jongen voor me wil steeds uit het raam hangen. Om beurten kunnen we uit het raam hangen. Het moet wel eerst wat warmer worden. De bus v vertrekt redelijk op tijd, al om tien over zes. Het is nog donker en kil. Al gauw komt de zon op, anders zou het nooit warm worden. Het is nog steeds een bergachtig landschap met veel struikgewas. Na een uur is al de eerste plas stop. De muren van een nooit afgemaakt huisje geven vrouwen de gelegenheid om zich af te zonderen. Mensen wonen in tenten, en ik weet niet waarom. Twee uur later staan we een tijdjestil, vanwege pech. Gelukkig is een technicus meegenomen. Kan ik mooi foto’s maken van het leven hier. Een man is uitgestapt. Achterop een motor vertrekt hij over de slechte weg. Ik zie steeds paddenstoelen. Het zijn termietenheuvels. Bij de tweede pech stop loop ik richting het bos. Ik word terug geroepen, want er kunnen leeuwen en olifanten tevoorschijn komen. Ik loop maar terug, want een leeuw aan je kuit is toch maar een blok aan je been. Hier heb je andere termietenheuvels. Hier zijn het meer molshopen. We rijden nog door een reservaat, waar je giraffen kunt zien. Ik zie alleen een troep bavianen. Voor de rest stoppen we in veel dorpen. Er is ook zoutwinning. De jonen voor me kan met moeite een zijn lippen binnenhouden. Zodat ik een foto kan. Erg leuk vind ik bij sommige vrouwen de ring door de neus. Bij een vrouw koop ik bananen en vraag meteen naar kleine munten.
Tegen zessen zijn we na 12 uur rijden over 300 in Kigoma. Ik neem daar het New Mapinduzi Guesthouse uit de LP. Ik eet bij Sun City. Om tien uur ga ik slapen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Kigoma

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 199439

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: