A 27 something different - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Henk Vinke - WaarBenJij.nu A 27 something different - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

A 27 something different

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 November 2011 | Tanzania, Kigoma

Zaterdag 12 november 2011 van Mpanda naar Kigoma
Om 5 uur op en om kwart voor zes naar de bus. Er is helemaal geen bus. Hij blijkt naar het busstation te zijn gegaan. Moet een bromfiets me er weer heen brengen. Ik heb dus een raamplaatsje. Daar houdt het ook mee op. Ik zit precies halverwege twee staarramen. Een jongen voor me wil steeds uit het raam hangen. Om beurten kunnen we uit het raam hangen. Het moet wel eerst wat warmer worden. De bus v vertrekt redelijk op tijd, al om tien over zes. Het is nog donker en kil. Al gauw komt de zon op, anders zou het nooit warm worden. Het is nog steeds een bergachtig landschap met veel struikgewas. Na een uur is al de eerste plas stop. De muren van een nooit afgemaakt huisje geven vrouwen de gelegenheid om zich af te zonderen. Mensen wonen in tenten, en ik weet niet waarom. Twee uur later staan we een tijdjestil, vanwege pech. Gelukkig is een technicus meegenomen. Kan ik mooi foto’s maken van het leven hier. Een man is uitgestapt. Achterop een motor vertrekt hij over de slechte weg. Ik zie steeds paddenstoelen. Het zijn termietenheuvels. Bij de tweede pech stop loop ik richting het bos. Ik word terug geroepen, want er kunnen leeuwen en olifanten tevoorschijn komen. Ik loop maar terug, want een leeuw aan je kuit is toch maar een blok aan je been. Hier heb je andere termietenheuvels. Hier zijn het meer molshopen. We rijden nog door een reservaat, waar je giraffen kunt zien. Ik zie alleen een troep bavianen. Voor de rest stoppen we in veel dorpen. Er is ook zoutwinning. De jonen voor me kan met moeite een zijn lippen binnenhouden. Zodat ik een foto kan. Erg leuk vind ik bij sommige vrouwen de ring door de neus. Bij een vrouw koop ik bananen en vraag meteen naar kleine munten.
Tegen zessen zijn we na 12 uur rijden over 300 in Kigoma. Ik neem daar het New Mapinduzi Guesthouse uit de LP. Ik eet bij Sun City. Om tien uur ga ik slapen..