It's gonna be better - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Henk Vinke - WaarBenJij.nu It's gonna be better - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

It's gonna be better

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Oktober 2011 | Mozambique, Maputo

Dinsdag 25 oktober 2011 Aankomst Nampula door naar Mozambique-Eiland
De dag begint, als ik probeer te slapen. Afrikanen houden geen rekening met een ander, staat de muziek van de chauffeur lekker hard. Niemand zegt wat. Zo gaat dat hier. De chauffeur is de baas. Daar ga je toch niet tegen klagen, dat de muziek hard staat en dat je niet kunt slapen. Of het moet zijn, dat Afrikanen bij in slaap kunnen vallen. Een buurman achter heeft de bus verlaten en mijn buurvrouw is er met het kind gaan zitten. Ik heb weer alle ruimte en als de muziek voor mij zachter is gezet kan ik in slaap komen. Even rusten. Even proberen wat te slapen. Een denk ik, dat we nog uren moeten, want ik zie nog aardig wat kilometers achter Nampula. Zoals altijd worden mensen al voor het station gedumpt. Om 8.10 komen we dan toch in het station. Ik kan weer over de taxichauffeurs lopen. De prijzen zijn weer skyhigh. Uit eindelijk kan ik met een stel meerijden voor Mtc 50. Ik word bij het busje naar Mozambique Eiland afgezet en dan weer wachten. Toch weer bijna drie uur, maar dan gaan we ook. Ik voel me nog steeds slap. Ik denk, dat ik zo in de backpacker ga rusten. In het begin rijden we langs allerlei rotsen. Ik denk, dat het toch een vulkanisch verleden heeft. Eén ervan lijkt op een barbapapa of mama. De rit duurt toch nog drie uur. Al in dorpjes voor het eiland stappen weer mensen uit. Dan komt de drie kilometer lange brug. Ik pak maar eens de plattegrond en laat de bus op het juiste moment voor me stoppen. Zo hoef ik niet veel te lopen naar het Amakuthini guesthouse. Ik neem een dorm, want het prijsverschil met een eenpersoonskamer is wel erg groot. Ik neem nog een cola en ga rusten. Een jongen komt de kamer in. Hij herkent me. Hij zat ook in Maputo in dezelfde Backpacker. Als hij ’s avonds gaat uiteten, komt hij met soep voor mij terug. Ook neemt hij een biertje mee. Zo kan ik weer op krachten komen. Ik ga door met uitrusten en op krachten komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 199439

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: