To the Gorge - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Henk Vinke - WaarBenJij.nu To the Gorge - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

To the Gorge

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 September 2011 | Congo - Brazzaville, Brazzaville

Vrijdag 23 september 2011 naar de Gorge
Na het ontbijt ga ik eerst mar weer eens op autojacht. Ik loop naar Taxifregat. Ze hebben geen 4 wieldrive en deze man weet eindelijk, waar ik het over heb. Ook met een 4wile drive ben je vier uur onderweg en het is niet de moeite. Hij weet ook, dat de opvang van de chimpansee al jaren dicht is. Dan besluit ik om naar de Gorge bij Diosso te gaan. De man weet me te vertellen, dat dat ongeveer 8 duizend kost. De eerste taxi begint bij 20 duizend en ik bij 8. De tweede taxi begint bij 25 duizend en ik bij 9. Ook hij rijdt verder. De derde begint bij 8 en ik bij 6 en dat wordt de prijs. Hij zal ook de tolweg betalen, wat ik gisteren bij de andere jongen wel moest betalen.
Ook deze doet het maar één keer. In Diosso aangekomen, stapt een gids in. Bij de gorge moet duizend betaald worden aan een paar jonge voetballertjes. Stel je voor. Je komt bij de pier in een voormalig vissersdorp aan het IJsselmeer en daar lopen een paar ventjes te beslissen of je er op mag. In de gids staat 2 duizend. Het is een mooie spleet. Maar na een paar minuten heb je die spleet wel goed bekeken.
We rijden weg. Er stapt nog een jongen in. Bij het golfterrein zonder gras is een mooi gezicht over de zee. In de verte ligt een boortoren. Ik heb een beetje onveilig gevoel, maar dat is overdreven. Ik hoef maar één van de jongens een gidsenloon van euro 1,50 te geven.
We rijden terug naar de stad. Verder koop ik een kaart voor Peter en ansichtkaarten, die ik later in Cabinda zal versturen.
’s Avonds maak ik na het eten nog een paar verslagen, maar als ik die zaterdagmorgen op de weblog wil zetten doet de Wi-Fi het niet.
Ook aan het eind van deze dag ga ik weer slapen.

• 04 Oktober 2011 - 10:45

Doc:

Hé Henk,

Waar blijven de verslagen.... wij zitten hier verslagen te wachten op wat sensatie.... tot snel Gr Doc

• 07 Oktober 2011 - 17:55

HJW:

Hoi Henk,
    Van AMK hoorde ik dat je verslagen maakt. Heb ze nu van de eerste week gelezen. Je organiseert het allemaal weer goed. Ben benieuwd wat je allemaal verderbeleeft. Pas goed op jezelf.
    Groet,
    HJW