take a walk on wall side - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Henk Vinke - WaarBenJij.nu take a walk on wall side - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

take a walk on wall side

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Oktober 2011 | Lesotho, Maseru

Zondag 16 oktober 2011 Tebellong naar het ziekenhuis
Vandaag is het een echte zondag. Gerdien en Elize gaan de zondagschool houden. Deze begint om 10 uur. Ik kan nog even aan mijn dagboek of reis werken. Ik heb besloten om niet over Johannesburg, maar over Durban en via Swaziland naar Mozambique te gaan. De kerkdienst begint om 11.15 uur en duurt 2 uur. Er wordt veel gezongen en dat staand in de warmte. De preek gaat over Hagar en Ismaël. Ze zijn de woestijn ingestuurd en nu is het water op. De Heere (of Heer) zorgt na het gebed van Hagar voor water. We gaan meteen door met de lunch. Het doet me goed smaken. Ik ga daarna een uurtje of wat plat. De oma van Koili komt even buurten. Een leuke kleine vrouw. Om kwart over vier uur loop ik naar het ziekenhuis. Een leuke wandeling. Elize gaat niet mee. Ze wil rusten. Het ziekenhuis Is niet groot. Er zijn een paar vrouwen en heren afdelingen en voor postpartus. Het lab is ver te zoeken. Het blijft ergens achteraf te zijn en gesloten. Ik kijk door een raam en zie de buisjes van vrijdag nog op tafel staan. Het waarschijnlijk de zelfde buisjes als in Meander, maar dat is alweer zo lang geleden. Ik loop weer terug. Prachtig, wat wordt het landschap mooi. Een mooie vrouw wil wel op de foto. Vier anderen niet. Twee jongens hebben een auto gemaakt. Het kan ook een pick-up zijn. We praten al die dagen, wat Gerdien en Koili van hun huis kunnen maken: een B&B, een onthaastingscentrum enz. Ze zijn van plan om een kamer er bij aan te bouwen.
We eten een beetje Indiaas, best lekker al moet ik het zeggen. Er worden spelletjes gedaan. Ik denk, dat ik een paar verhalen op het net kan zetten en doe daarom niet mee. Achteraf is er geen internet verbinding. Het is al laat 22.15 uur. Mijn mensen liggen al te slapen. Gelukkig wordt de zoon des huizes wakker en kan ik mijn nest in duiken. Om 22.45 uur ga ik slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Maseru

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 198910

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: