back in town - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu back in town - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

back in town

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 September 2011 | Kameroen, Maroua

3 september 2011 van Rhumsiki terug naar Maroua
Weer vroeg op. Eerst de zonsopgang met wat “Wim Remmelzwaal”-plaatjes. Wim is vogelaar en ik woon in een Vogelaarwijk. De bromfietser van eergisteren is weer terug. Hij moest toevallig hier iemand droppen. Kodji en zijn vrouw hebben tien kinderen. Hij verontschuldigt zich, dat het typisch Afrika is. Ik zeg tegen hem, dat hij daarom veel geld kwijt is aan schoolgeld (want dat moet men zelf betalen) en hij moet in een groot huis wonen. Zijn Duitse ex had dit nooit gepikt. Na afspreken van een goede prijs gaan we weer rammelend schuddend en wiebelend terug naar Maroua.Even tanken in Komode. Ergens onder weg stapt hij van de bromfiets en duikt het struikgewas in. Hij zet Kluivert uit het elftal. Sta ik daar maar in de brandende zon. Toch maar een boom opzoeken. Moet ik een foto maken als hij weer uit het hoge riet weer tevoorschijn komt. We zijn snel terug in Mokolo. We hebben een half uur sneller over de 48 kilometer. Mijn ruggewelf is nog in orde. Ik hoef maar een half uur te wachten tot de bus vol is en we kunnen vertrekken. In Maroua wil ik naar een missiepost dichterbij het busstation. De Evangelische heeft geen ruimte dan maar naar de Katholieke. Kom ik weer bij de missiepost van een paar dagen geleden. Een andere kamer. Met de bromfiets kom ik bij de markt. Ik ga er geld pinnen na twee banken geprobeerd te hebben. Na de koffie bij Baobab even door de markt lopen met mijn rugzakje voor me. Ik kom weer bij een internetcafé. Nu kan ik alles, behalve inloggen in mijn weblog. Het zit niet mee. Ik zie wel, dat de Blauwen en Rooien gewonnen hebben. Doe eens gek; ik ga duur uiteten voor 9 euro en dan moet er ook nog de koffie en bier bij. Ik weet me te herinneren, dat Philip van de truck met ons hier wilde gaan eten. Maar dat wilde men niet. We zijn toen doorgereden naar Waza. Ook de eigenaar heeft Ashraf/Koning Aap al een tijd niet meer gezien.
Dit was een korte dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 199434

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: