Hit the Road, Jack. Won't you ever come back - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Hit the Road, Jack. Won't you ever come back - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Hit the Road, Jack. Won't you ever come back

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 September 2011 | Kameroen, Yaoundé

4 september 2011 Van Maroua naar Ngouandere en de trein

Weer vroeg en naar het station van Wol voyage.
Het eerste wat de baas weet te vertellen is dat op de trein van morgen een bed is gereserveerd, want voor vanavond is vol. Ik moet de trein hebben, want op de 6de vlieg ik naar Bangui.
De bus van acht uur vertrekt een half uur later. Ik ben aan de dunne en heb imonium geslikt, omdat ik met de bus ga Ik eet op straat.
Al gauw is er een brug weg en over beton in de rivier wordt de auto door een paar jongens geduwd. Hebben zo ook weer een paar centen.
Halverwege stoppen we in Garoua. De bus is nu aardig vol. Dan nog het hele stuk naar Ngouandere. En dan moet er ook het namiddag gebed gedaan worden. Kan ik mooi mooie vrouwen fotograferen, die melk aan de man proberen te brengen. Het zijn peulen de veehoeders van hier tot aan Senegal. Om half zes zijn we dan in Ngouandere. Dat was dus geen ritje van zes uur. Snel naar het ticketgebouw. Men weet niets van een reservering, maar ik sta wel binnen. Ik koop een kaartje voor de beste zitplaats. Hebben ze dan ook niet mijn reservering voor morgen en mijn geld? Nee. Ik moet maar bij Wolaï vragen. Snel dump ik mijn rugzak en snel naar het busstation. Daarin een la ligt de reservering voor morgen. Die krijg ik met de resterende cfa 20 duizend. Dan naar de trein ik heb het weer gehaald. Ik settel me en ga lekker eten in de restauratie. Ik zal ’s nachts geen oog dicht doen met een blèrend kind in de buurt.
Met een beetje mazzel heb ik de trein gehaald, want als ik netjes voor de deur was blijven wachten, was het niet doorgegaan. Omdat ik dacht, dat de reservering op het station lag was ik binnen gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 199498

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: