time for a swim - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Henk Vinke - WaarBenJij.nu time for a swim - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

time for a swim

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Oktober 2011 | Mozambique, Maputo

Maandag 24 oktober 2011 Beira
Om half negen komen we aan. Als de ergste drukte weg is, bel ik Marik. Hij is vandaag 6 jaar geworden. Ik check alvast mijn bagage in en ga er op uit. Eerst loop ik langs een paar huizen en laat me dan naar de kathedraal rijden. Na onderhandelen brengt hij me naar Clube Nautica. Ik ontbijt er omelet met champions met jus en daarna koffie. Als ik wil zwemmen is de kassa net dicht. Ik voel me te gammel om aan het dagboek te werken. Het zwemmen, wat ik na drink doe, krikt me wel op. Door het hoesten komen de champions steeds naar boven. Ik geef ze een zeemansgraf. Achterop een pickup (geen platenspeler) kom ik weer bij TCO, het busstation. Weer inchecken en instappen. Ik zit helemaal voorin, de plaats naast me van de steward is bijna steeds leeg, maar niet voorlang. In Inchope krijg ik en dikke moeder met kind naast me. Over met de pret. Het eten krijg ik ook niet naar binnen. Alleen de poot van de halve kip vertrouw ik tot aan mijn maag. Nog een sapje naar binnenwerken en dan proberen te slapen. Probeer dat maar eens als de chauffeur de muziek hard laat. Ik zeg er een keer wat van en dan wordt er wat aan het volume gedaan.

• 30 Oktober 2011 - 19:38

Koert:

Hoi Henk,
    Beterschap en niet teveel afvallen he.
    sterkte.
    groeten,
    KJK

• 30 Oktober 2011 - 20:44

Bart:

Ome henk heb je nu al een kadootje gekocht

• 01 November 2011 - 15:47

Jacob-Jan:

Ha die Henk. Wij wensen je veel beterschap mocht dat nog nodig zijn en wil je eens wat vertellen over de omgeving: "echte" natuur...en hoe de levensstandaard is van de Afrikanen daar...Groetjes van ons drietjes.

• 01 November 2011 - 21:22

Pa En Ma:

Je oude reisgenoot Martin is overleden

• 03 November 2011 - 13:50

Henk Vinke:

Ik wist al dat martin niet veel meer was. VAn wie jullie dat gehoord? Toch niet van Reina van het lab. Ik kuch nog een beetje. Het was ook zolang geleden, dat ik griep heb gehad. Bart niet zeuren over een cadeau. Deze reis kost me al genoeg. je lijkt wel een Afrikaantje. heb je nog geen honger buikje? JJ. wat bedoel je met natuur? Ik kom weinig op stranden ben wel niet in een park geweest.
    Groeten.