Back home - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Door: Henk Vinke

22 December 2012 | Australië, Brisbane

Zaterdag 22 december 2012 Bezoek brouwerij en Rad
Ik heb goed geslapen. Wat wil je ook in een kamer, dat stinkt naar de blanken. Het is wat rustiger dan gisteren. Ik ontbijt en probeer weer internet te krijgen. Het lukt maar niet. De anderen hebben ook last. Een Belg kan me ook niet uit de puree helpen. Dan maar naar de buren. Ik wil namelijk online inchecken. Ja, ik ga met de tijd mee. Het gebruik het boekingsnummer van Vliegticket.nl, maar dat werkt niet. Ik heb de ticket in mijn backpacker gelaten. Gelukkig heb ik voortschrijdend inzicht. Ik heb namelijk wel mijn usb-stick bij me. Daar staat de ticket ook op. Voilà, het goede nummer. Ik kan inchecken. Ik kan niet meer van plaats veranderen. Dus eigenlijk alle moeite voor niets. Het printje kost me ook nog geld. Ik loop meteen door naar de brouwerij van XXXX. Het kost aardig wat, maar dan krijg je ook vier glazen bier na afloop. De tour is om half twee. We krijgen een hesje aan en moeten een veiligheidsbril op. De man, Max, vraagt waar XXXX vandaan komt. Ik zeg, dat het van vier mannen komt, want die hebben maar 1 X. het kunnen ook twee vrouwen geweest zijn, want die hebben er elk 2. Het antwoord is niet juist. Ik zal nog een keer op google opzoeken, wat het nu precies was. Dan komt het verhaal van de gist, hop, water en suiker. We zien de tanks, waar het allemaal gebeurt. We zien waar de tanks gespoeld worden en de flessen gevuld. Alleen is het vandaag zaterdag en staat bijna alles stil. Na afloop mogen we aan de bar hangen. Ik raak in gesprek met een Zweed, die in een andere backpacker verblijft. We praten op niveau over reizen en de economische situatie. Over kerk en staat. Noem maar op. In Zweden staat de huizenmarkt ook op instorten. De huizenprijzen zijn ook zo enorm gestegen. Als we ergens gaan zitten, krijgen we nog een glas. Er is een diner vanavond en men is de boel aan het klaar zetten. We vertrekken. Hij gaat naar de supermarkt en ik loop naar het Rad van Brisbane. Ik had gisteren 1 foto gemaakt en die was niet mooi geworden. Door al dat plastic had ik het niet gezien. Ik loop over een brug naar de overkant en raak met iemand uit Kansas City aan de praat. Hij vindt het hier veel beter, dan in de States. Voor de volgers. Kansas City ligt in twee staten. Het grootste deel ligt in Missouri en aan de overkant van de grens ligt een Kansas City in Kansas. De globetrotter was hier twee jaar geleden. De man vertelt ook, dat delen van St. Louis gevaarlijk zijn. Ik vertel, dat ik ’s avonds bij een bushalte op een taxi heb staan wachten. Ik moet toen geluk gehad hebben. Hij trimt verder en ik loop door. Bij het rad loop ik wat rond. Ik zie geen meerwaarde op in dat ding te gaan. Op het terras van backpacker heb ik de hele dag al een mooi uitzicht. Ik ga maar weer teug over een voetgangersbrug. Ik loop naar de supermarkt, maar die is dicht. Ik eet dan maar bij een Indiase neem mee. Ik neem afscheid van de Fries en het personeel en loop naar het station. Ik ga naar heet vliegveld om daar een paar uur te hangen. Ik heb al ingecheckt en ben snel aan de beurt. De mensen, die dat niet hebben gedaan staan in een lange rij. Ik kan dan door de bodyscan en rustig dit dagbo3ek schrijven. Het is inmiddels zondag en rust uit.

• 24 December 2012 - 11:30

Collecte:

Henk heb je al een collecte ge-organiseerd of een tafeltje-dekje of .....