raindrops keep falling on my hat - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu raindrops keep falling on my hat - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

raindrops keep falling on my hat

Door: henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 December 2012 | Vanuatu, Port Vila

Zondag 9 december 2012 regen in Port Vila
De wekker gaat weer om 6 uur, maar ik keutel nog heel lang. Ik koop een telefoonkaart, want Ted heeft een mail gestuurd. Ik bel hem op, maar hij geeft geen antwoord. Ik loop de stad in. Er zijn toeristen van het cruiseschip. Het gaat regenen en dat duurt tot in de middag. Na 5 winkels heb ik eindelijk goedkopen ansichtkaarten gevonden. Na Ander halfuur ga ik weer terug. Het is zo duur hier. Een blikje cola 3 euro. Ik bel weer naar Ted. Ik kan bij hem komen slapen, maar het is wel basic, zegt hij. Ik kan de kamer cancelen en sla mijn spullen op. Ik ga het rondje uit de LP lopen. Het wordt gelukkig droog. Toeristen laten zich rondrijden. Ik laat langs het regeringsgebouw naar de kerk van echt Heilig Hart en het Vietnamese kerkje. Dan naar het afgebrande gerechtsgebouw, het oorlogsmonument en het onafhankelijkheidpark. Daar staat de kerk, waar ik vanmorgen naartoe had gekund. Een man wil me hepen, waar ik heen moet lopen. Hij vindt, dat de LP het goed heeft opgeschreven. Na het parlementsgebouw en het kultuurhuis loop ik terug naar de benedenstad. Ik neem een biertje ne loop terug naar het hotel. Ik pak de spullen en ga met de bus naar de universiteit. Daar ontmoet ik weer Ted, die ik in Chuuk had gesproken. Met hem en Netty praat ik wat en we gaan naar de kava gelegenheid. Het is een raar goedje, waar je een beetje high van kunt worden. We ontmoeten nog een paar mannen en nemen om acht uur eten mee naar huis. Na een biertje van Nettie, kan ik in de douche en daarna schrijf ik nog het dagboek. En ga om elf uur slapen.