raindrops keep falling on my hat - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu raindrops keep falling on my hat - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

raindrops keep falling on my hat

Door: henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 December 2012 | Vanuatu, Port Vila

Zondag 9 december 2012 regen in Port Vila
De wekker gaat weer om 6 uur, maar ik keutel nog heel lang. Ik koop een telefoonkaart, want Ted heeft een mail gestuurd. Ik bel hem op, maar hij geeft geen antwoord. Ik loop de stad in. Er zijn toeristen van het cruiseschip. Het gaat regenen en dat duurt tot in de middag. Na 5 winkels heb ik eindelijk goedkopen ansichtkaarten gevonden. Na Ander halfuur ga ik weer terug. Het is zo duur hier. Een blikje cola 3 euro. Ik bel weer naar Ted. Ik kan bij hem komen slapen, maar het is wel basic, zegt hij. Ik kan de kamer cancelen en sla mijn spullen op. Ik ga het rondje uit de LP lopen. Het wordt gelukkig droog. Toeristen laten zich rondrijden. Ik laat langs het regeringsgebouw naar de kerk van echt Heilig Hart en het Vietnamese kerkje. Dan naar het afgebrande gerechtsgebouw, het oorlogsmonument en het onafhankelijkheidpark. Daar staat de kerk, waar ik vanmorgen naartoe had gekund. Een man wil me hepen, waar ik heen moet lopen. Hij vindt, dat de LP het goed heeft opgeschreven. Na het parlementsgebouw en het kultuurhuis loop ik terug naar de benedenstad. Ik neem een biertje ne loop terug naar het hotel. Ik pak de spullen en ga met de bus naar de universiteit. Daar ontmoet ik weer Ted, die ik in Chuuk had gesproken. Met hem en Netty praat ik wat en we gaan naar de kava gelegenheid. Het is een raar goedje, waar je een beetje high van kunt worden. We ontmoeten nog een paar mannen en nemen om acht uur eten mee naar huis. Na een biertje van Nettie, kan ik in de douche en daarna schrijf ik nog het dagboek. En ga om elf uur slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vanuatu, Port Vila

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 197165

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: