pommetje - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Henk Vinke - WaarBenJij.nu pommetje - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

pommetje

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 November 2012 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

Donderdag 22 november 2012 naar Papua Nieuw Guinea
Het is vandaag een vroegertje. Om zes uur gaat de wekker. Het is al licht buiten. David, de Fin zou er ook uitgaan, zei het gisteren. Hij gaat er even uit en gaat weer naar zijn nest. Ik bereid me voor op de reis, maar ga toch nog even naar het terras om foto’s naar de stad te maken. Er zitten al mensen te ontbijten. Ook de keuken gaat erop. Ik heb hier drie dagen de tijd voor gehad. Ik lever de spullen in en loop naar het treinstation. Ik ben er rond tien over zeven. De volgende trein komt pas om zeven over half. Dat ding gaat helemaal niet elk half uur. Tegen achten ben ik op het vliegveld. Er staat nog een hele rij mensen. Ik raak met een man aan de praat. Hij gaat met een stel mensen naar Honiara. Er wordt omgeroepen, wie naar Port Moresby moeten. Zo sta ik in één keer vooraan. De dame krijgt een telefoontje het gaat over mij en ze gaat door met inchecken. Ze kent ook al het spreekwoord, dat vrouwen twee dingen tegelijk kunnen doen. Ik loop naar de beveiliging en douane en kan meteen naar het gat lopen. Ik heb een raam plaatsje. Het vliegtuig is bij lange na niet vol. We vertrekken wat later, maar komen toch op tijd aan. Een mooie vlucht. Langs de kust, over land en dan van de kust af over het Great Barreer Rif. Misschien kom ik daar nog een keer. Aan boord zijn alleen koffie, thee en water gratis. Gelukkig heb ik nog een beetje brood, maar dat is nu nog erger dan rauwe bonen. Omdat ik links zit, zie ik niet rechts de stad. Ik zie wel dorpjes en vogels in een meer. Het vliegtuig raakt om half een de grond. Het visum is een fluitje van een cent. Het kost me K100, ongeveer € 36. Zo die is ook weer binnen. David had gisteren nog gezegd, dat een ATM links om de hoek was. De bagage is er en ik loop naar buiten. Een komen Kyande Rayalu en Floyd me halen. Ik regel meteen de vlucht naar Madang. Voor morgen sta ik op de wachtlijst. Woensdag kan ik terug. Kyande komt uit Fiji en Floyd komt uit de Highlands. We zitten net in de auto, is er een ceremonie met half naakte mannen en vrouwen, maar wel leuk uitgedost. Het is een vaarwel ceremonie. We rijden naar de compound van het Marist college. Ik ben hier via Riet Reuvekamp aan gekomen. Ik heb een kamer, waar ik eerst ga uitrusten. Ik hoef geen eten, wat een bescheidenheid. Ik drink wel koffie en gaan dan de boel verkennen. De vogels laten zich niet snel schieten. Er zijn mooie bloemen. Kerken en kapellen, een voetbalveld en rugbyveld. Terug spoel ik de was en om half zes is er eten. Rijst, cassave, groente, kip en varken. Ik kijk onder een kop koffie naar het nieuws en sport vanuit Australië. In het Midden Oosten is een wapenstilstand en Ajax heeft thuis met vier één van Dortmund verloren. Ik zet de foto’s over en laat de jongens foto’s van mijn fietstocht in het mooiste land op zien. Het was een fietstocht bij Barneveld, Renswoude, Scherpenzeel en de Glind. We kijken een film af. Weer één van honderd in het dozijn. Tegen elven ga ik pas dagboek schrijven. Ik kijk nog even in de gids. De jongens brachten me nog op een idee, maar eerst morgen kijken of ik in Madang kan komen. Om half één ga ik slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 197377

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: