opvliegers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Vinke - WaarBenJij.nu opvliegers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

opvliegers

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zaterdag 17 november 2012 Vertrek
Het is al met al de reizen hetzelfde. Op dag één vertrek ik. Nooit op dag twee.
Wat een wijsheid al bij de eerste regel. Tweede zin en eerste alinea. Waar moet dat heen. Waar haalt de schrijver het vandaan. Dat nog niemand het ontdekt heeft. Het zal bescheidenheid zijn. Laten we het daar maar op houden. In de gaten houden of het een moment opname was of dat er kans is dat het nog een keer komt. Ik zou het meenemen bij het vervolg van het verslag.
Ik pak de boel in en om 12.15 komt Peter met Domeniko. We rijden over de Maatweg, die nog net aan weerzijden Hoogland is. Het is net Steinstücken in Berlijn. Het was een stukje West Berlijn verbonden door een weg met de rest van het vrije westen. Nog even en de nieuwe locatie van Meander zal in Amersfoort liggen. “LB” en “EZ” zijn dan geschiedenis. Nu nog “OC” en “ZE-nummer”. Bij terugkeer zal het laboratorium Centrum nog steeds in de startblokken staan. Over de A1, de A10 en de A4 en dan in Haarlemmermeer naar het vliegveld. Ik lever mijn bagage af, want ik heb thuis al ingecheckt. Ik heb een nieuwe zak en slot aangeschaft, want de yankees hadden dat op weg naar Chuuk stukgemaakt. Ik neem afscheid van de Soesters. Ik eet mijn broodje ei op. Ik heb de hele koelkast leeggegeten. Nog even Jaap de Luwerik bellen over de tussenstand. Op naar gate eh gat 9. Aan gat 9 zit een slurf, normaal zit een klysma ergens anders. Ik mag van de Sjiitische Bahreini bij het raam zitten. Ik zit boven de vleugel en het is mistig. Ik word goed bediend. Ik heb al snel mijn servies bij elkaar. Helaas voor Nico heb ik voorkeur boven de Bud i.p.v. het groene biertje uit Zoeterwoude. Ik heb de voorkeur aan een lokaal biertje ook al vliegen we net niet over België. Ik eet wel halal. Ach, ja ik eet al de hele week varken. Het is zo goedkoop. Het is snel donker. We vliegen over Turkije, Syrië en Irak. Koerdistan dus. Het is in Dubai drie uur later, dan in de Verenigde Nederlanden. We landen om 2.15. Ik moet weer door de controle en zoek dan een plekje. Eerst bij de bank hangen en als er één vacant wordt mag ik hem innemen. Na het overzetten van de foto’s ga ik slapen. Nou ja slapen Ik houd wel steeds mijn spullen in de gaten.