opvliegers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Vinke - WaarBenJij.nu opvliegers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

opvliegers

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zaterdag 17 november 2012 Vertrek
Het is al met al de reizen hetzelfde. Op dag één vertrek ik. Nooit op dag twee.
Wat een wijsheid al bij de eerste regel. Tweede zin en eerste alinea. Waar moet dat heen. Waar haalt de schrijver het vandaan. Dat nog niemand het ontdekt heeft. Het zal bescheidenheid zijn. Laten we het daar maar op houden. In de gaten houden of het een moment opname was of dat er kans is dat het nog een keer komt. Ik zou het meenemen bij het vervolg van het verslag.
Ik pak de boel in en om 12.15 komt Peter met Domeniko. We rijden over de Maatweg, die nog net aan weerzijden Hoogland is. Het is net Steinstücken in Berlijn. Het was een stukje West Berlijn verbonden door een weg met de rest van het vrije westen. Nog even en de nieuwe locatie van Meander zal in Amersfoort liggen. “LB” en “EZ” zijn dan geschiedenis. Nu nog “OC” en “ZE-nummer”. Bij terugkeer zal het laboratorium Centrum nog steeds in de startblokken staan. Over de A1, de A10 en de A4 en dan in Haarlemmermeer naar het vliegveld. Ik lever mijn bagage af, want ik heb thuis al ingecheckt. Ik heb een nieuwe zak en slot aangeschaft, want de yankees hadden dat op weg naar Chuuk stukgemaakt. Ik neem afscheid van de Soesters. Ik eet mijn broodje ei op. Ik heb de hele koelkast leeggegeten. Nog even Jaap de Luwerik bellen over de tussenstand. Op naar gate eh gat 9. Aan gat 9 zit een slurf, normaal zit een klysma ergens anders. Ik mag van de Sjiitische Bahreini bij het raam zitten. Ik zit boven de vleugel en het is mistig. Ik word goed bediend. Ik heb al snel mijn servies bij elkaar. Helaas voor Nico heb ik voorkeur boven de Bud i.p.v. het groene biertje uit Zoeterwoude. Ik heb de voorkeur aan een lokaal biertje ook al vliegen we net niet over België. Ik eet wel halal. Ach, ja ik eet al de hele week varken. Het is zo goedkoop. Het is snel donker. We vliegen over Turkije, Syrië en Irak. Koerdistan dus. Het is in Dubai drie uur later, dan in de Verenigde Nederlanden. We landen om 2.15. Ik moet weer door de controle en zoek dan een plekje. Eerst bij de bank hangen en als er één vacant wordt mag ik hem innemen. Na het overzetten van de foto’s ga ik slapen. Nou ja slapen Ik houd wel steeds mijn spullen in de gaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 198916

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: