bootje varen - Reisverslag uit Auki, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu bootje varen - Reisverslag uit Auki, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

bootje varen

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 December 2012 | Solomon Eilanden, Auki

Woendag 5 december 2012 naar Malaita
Ik moet deze keer het ontbijt overslaan. Adrian heeft gezegd, dat genoeg aan boord te koop is.
De dienst van 6.00 uur is afgelopen. De zusters staan nog over de preek na te praten. Ik ga naar de haven. Na twee vragen kom ik bij de boot. Men is al bezig met het laden van spullen, want al de handelswaar gaat speciaal aan boord en er moet voor bijbetaald worden. Even na half acht mogen we aan boord. Ik ga eerste klas zitten, want ik denk dat ik zulk een kaartje me heb laten aansmeren. Gelukkig heb ik voor het eerst deze vakantie buiten de vliegvelden en vliegtuigen airconditioning. Andy en Boulder, een Engels/Australisch stel komen tegenover me zitten. Andy heeft op Malaita les gegeven. Even na achten vertrekt de boot. Ik koop koffie, maar echt ontbijt is er niet. Ik red me met een zakje chips en meegenomen Aldi Sultana’s. Op de heenreis wordt altijd Nggela eilanden aangedaan. Hier was tot de oorlog de hoofdstad van de Solomon Eilanden. We waren tussen de twee eilanden door. Het zo net Venetië. Met een tweede stop worden mensen met een bootje opgehaald. Na nog een derde stop komen we na het rif weer op open zee. Ik neem nog een koffie en rust wat uit. Een mooi gezicht. Al die bootjes en bruine mensen. Ik zie ook weer vier jongens, die met mij in de trein zaten en ook in het vliegtuig. De zee is er rustig, wat ik niet erg vind. Bij aankomst in Auki springen kinderen van Lilisiana dorp het water in. We leggen en in de brandende zon loop ik naar Auki motel. De beheerder brengt me naar Bamboe restaurant. Daar ontmoet ik later weer de 4 jongens. Ze hebben gezelschap gekregen. Van de Franse Italiaan. Jammer, dat ik ook niet hen ben meegegaan. Weer terug in het motel douche ik me en maak mijn dagboek. De gevraagde gids komt niet opdagen. De baas belt hem nog een keer en hij zal langskomen. Om een uur of zeven ga ik weer eten en daar komen de jongens ook weer. Ik eet met vier Australiërs. Daniel kijkt of het gerechtsbouw het goed doet en van Mad weet ik het niet. Een andere jongen werkt als accountant in een ziekenhuis en de dame doet ook weer wat. Ik maak met de jongens de afspraak om morgen naar de grot te gaan. Als ik weer bij mijn motel is daar de gids. Ik zeg hem af. En ga om tien uur slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Solomon Eilanden, Auki

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 1093
Totaal aantal bezoekers 197515

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: