Back in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Back in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Back in Brisbane

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

19 November 2012 | Australië, Brisbane

Maandag 19 november 2012. Aankomst in Brisbane.
Na een paar uur proberen te slapen, haal ik de attributen van mijn hoofd.
We vliegen al een tijdje over Downunder. Ik luister wat naar de muziek en dan komt langzaam de zon weer terug van een rond om de aarde, zoals ze dat vroeger zeiden. Mijn zei toen, dat de aarde zo plat was als een pannekoek. Ik en de spellingscontrole weten wel beter, het is pannenkoek. De cursor op de display heeft een afwijking. Als ik druk, zit de cursor een stuk naar rechts. Gelukkig ging die raket beter toen de Israëliërs Jalala naar het walhalla schoten. Hij reed ook een Kia. Hoeveel Joodse kinderen zal dat weer schelen? Een uur voor de landing krijg ik halal ontbijt. Ik ga voor de omelet. Om tien voor zeven land ik, lokale tijd. Het is hier 9 uur later dan in kil Nederland. Queensland heeft geen zomertijd, anders was het nog een uur meer. We vlogen een rondje om de stad en later sta ik in de rij voor de douane. Er wordt helemaal niet naar mijn visum gevraagd. De rugzak is er ook. Het formulier voor de landbouw producten geef ik af en ik ben in Australië. Met de airtrain ga ik naar de stad. Het is hier voorjaar. Dat is goed te zien. Wat moet het niet worden, als het hartje zomer is? Ik kom bij de backpacker. Ik heb drie nachten gereserveerd en als ik één nacht blijf, dan kan ik niet annuleren. Om half tien kan ik mijn spullen dumpen en drink water, want dat is gratis. Ik loop naar het consulaat van Nauru. Om een visum te krijgen moet ik een aantal dingen doen. Een formulier invullen, een copy van het paspoort en reservering van een hotel. Ik drink koffie op een terras. Verschrikkelijk AUD 3,80. De Australische dollar is 85 cent van een Euro. Dat was hopelijk één keer. Bij het oorlogsmonument is een ceremonie. Om 13.15 ben ik terug in de backpacker. In de backpacker stuur ik een mail naar het consulaat, maar die komt weer terug. Ik stuur een mail naar het hotel op Nauru, maar ik krijg niet direct een mail terug. Ik kijk naar vluchten van en terug uit Papua en naar de Solomon Eilanden. Ik boek ze. Goed, dat ik een link van de desk heb gekregen. Eerst waren de vluchten via een Nederlandse site veel duurder. Om half zeven doe ik boodschappen. Verschrikkelijk wat duur. Brood 1,50 gaat nog. Twee liter melk voor 2 dollar. Een paar plakjes ham, wat bij de Lidl 90 cent is, is hier 3 dollar. Een kant-en-klaar maaltijd is afgeprijsd voor 4,50. Koekjes voor 2,41 en Nescafé 4,08. Het klapstuk is de sterke drank winkel. Zes flesjes bier voor 20 dollar min 1 cent. Normaal kan ik voor dit geld anderhalve week leven. Ik eet de maaltijd en sluit af met koffie en koek. Ik maak mijn dagboek. Na de twee biertjes ga ik terug naar de dorm. Na douchen ga ik slapen.

Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 198911

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: