greenery - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu greenery - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

greenery

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 April 2017 | Australië, Exmouth

Zondag 2 april 2017 Rustdag
Eerst lang blijven liggen hoort bij een rustdag. Dan ontbijten en niet even snel Brinta naar binnenwerken lukt niet, want hier heeft men geen Brinta. Vier boterhammen moeten naar binnen, maar, omdat ik de patat bijna tot aan mijn naar binnen heb gewerkt heb ik nog honger of moet ik trek zeggen. De rest is maar voor de lunch. Ik spoed me naar de kerk. Ik heb gisteren in de lounge een sticker gezien van de Anglicaanse kerk. Ik ga naar die kerk. Als ik net bijna bij de straat ben, hoor ik gezang uit een andere kerk komen. Men is nog volop aan het zingen. Allemaal onbekende liedjes. Ik ben alweer aan een nieuw liedboek toe. Na het Avondmaal is er een soort preek van Jorce. Het is een soort inleiding over, waar overal dopen in de Bijbel staat. Nog een paar liederen en dan is de dienst afgelopen. Aan de muur zie ik de kaart met de eerste 50 landen, waar heet Christenvervolging is. Het is van een Nederlandse organisatie. Er is koffie met cake. Ik sla het niet over. Ik spreek een man, van wie zijn schoonfamilie uit Emmen komt. Hij is daar ook geweest. Weer een andere vrouw komt uit Nieuw-Zeeland. Zij heeft een Maori moeder en een Nederlandse vader, Nieuwland. Haar man is Ecuadoriaan. Waar haar familie vandaan kwam weet ik niet meer.
Ik neem en kijkje bij het bowlen. Onder een biertje legt Ted me de spelregels uit. Een kleine bal wordt weggegooid en moet er zo dicht mogelijk bij zien te komen. De bal heeft een afwijking. Hij heeft de ronding van de aarde. Voor de helft rond en voor de helft een beetje afgeplat. Alleen een kant is een beetje zwaarder. En als de bal aan snelheid heeft ingeboet, dan valt hij een beetje naar links of recht. Hij gooit aardig dichtbij de bal. Ik mag het proberen en gooi in de goot. Je moet dus heel rustig gooien. Normaal laat men de bal naar links vallen. “. Men draait alleen de bal om. Bij het bedrijf van de walvishaaien van gisteren haal ik de foto’s en film van gisteren op. Dan rust ik door het dagboek bij te houden en mijn moeder in het ziekenhuis te bellen. Aan het eind van de middag boek ik de glazen boot en snorkelen van morgen. Kakatoes proberen op en elektriciteitskabel te zitten. Dat lukt niet. Ik eet in een restaurant, maar wat is het duur. Ik luister naar de eerste helft van Ajax Feyenoord. E loopt wedstrijd loopt niet goed. Voordat de tweede helft begint, rak ik met een meisje uit Taiwan aan de praat. We hebben het over de situatie van Taiwan, maar haar Engels is niet zo best. Tegen twaalven ga ik slapen. Het moet maar, want ik word om elf uur weer uit de lounge gestuurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 196440

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: