ring my bell - Reisverslag uit Rodebay, Groenland van Henk Vinke - WaarBenJij.nu ring my bell - Reisverslag uit Rodebay, Groenland van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

ring my bell

Door: henk vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Juni 2013 | Groenland, Rodebay

Zondag 16 juni 2013 overblijven in Oqaasut
Ik ben zeer vroeg uit bed en dat voor de zondag. We ontbijten uit het vuistje en Jan L en ik naar de wal voor de kerkdienst. Om 9 uur ging al de bel, mar om tien uur is weer een dienst. Als we net bij de kerk aankomen, wordt weer gebeld. De catecheet is van alle markten thuis. Binnen zitten drie Groenlanders en wij vullen nog twee stoelen. Er wordt gezongen, gelezen, gebeden en r wordt voorgelezen. Na 35 minuten is de dienst afgelopen. We lopen nog wat rond, want het is vandaag heerlijk zonnig. Ik loop naar het uitkijkpunt, waar Jan alweer weg is. Hij loopt nog even naar de helling. Hier werden vroeger de walvissen opgehesen. De zee lig vol met ijs. Stokvis hangt te drogen en eronder ligt een kop van een muskusos. Ik loop weer terug. De Denen komen uit het restaurant en zeggen, dat ze lopend terug gaan naar Ilulissat. Na het doen van mijn wasje, zie ik ze bij een boot staan. Ik zie ze ook niet teruglopen. Ik denk, dat ze met een boot terug zijn. Ondertussen wordt een lichte lunch genoten. Het is koffie met gebak, want bakken kan Eef. Ondertussen zijn de ammasat schoon. Ik heb, dat graag aan de anderen overgelaten. We gaan naar de wal, alleen Gerben blijft achter. Hij liep gisteren op laarzen en niemand snapt waarom. Zijn linker voet laat het afweten. Ik heb alleen een beetje last van mijn rechter hiel. Dat is het eigenlijk zulk een beetje. De dennen snappen ook niet, dat Gerben de hele dag op laarzen heeft gelopen. Van drie tot bijna acht houden ijsbergen me bezig. Eerst heeft Eef me op de foto. Gezet. Ik zie ijsbergen drijven door de wind. Een paar botsingen en het rollen om zijn eigen as. Prachtig wat een gezicht. Dat ik op de goede plek zit. Alleen achter me draait een ijsberg zich om zonder dat ik het in de gaten heb. Als ik om half acht terug loop naar de boot , valt een stuk van de grote ijsberg af. Nu echt terug, roepen naar de boot en ik wordt opgehaald. Nog een biertje, de was opruimen en vegetarisch eten. Kaasplankje met port en koffie na de afwas. Om 12 uur gaan we één voor één naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 197970

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: