blue is our glory - Reisverslag uit Aasiaat, Groenland van Henk Vinke - WaarBenJij.nu blue is our glory - Reisverslag uit Aasiaat, Groenland van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

blue is our glory

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Juni 2013 | Groenland, Aasiaat

Zaterdag 8 juni 2013 Aasiaat Kronprinsen Ejlande
De reis begint al relaxed. Om 10 uur gaan we pas de wal op. Ik laat de anderen de boel de boel. Bij het gemeentehuis wordt een stuk aangebouwd. Bij een museum is de markt. Reisgenoten kopen een jack of iets dergelijks. Ik ga naar de kerk. Hij is open. Een mevrouw doet de kaarsjes aan. Er komt een jog gezin binnen. Er blijkt een doopdienst te zijn. De moeder en een kind zijn in mooie dracht gekleed. De vader heeft een jackje aan. Buiten komt familie aanlopen. Ook daar zijn weer twee dames in nationale dracht. Een mooi gezicht. De dame van net in de kerk blijkt de pastor te zijn. Ze is helemaal in tenue met de witte kraag. Ik loop verder via een paar woonblokken. De bibliotheek is gesloten, maar staat op een mooie plek met zicht op zee. Bij de andere haven liggen honden in de zon. Door de hoofdstraat loop ik terug. Ik ben net na twaalven terug. Het leven is meer op gang gekomen. Jan van der Linden internet nog en de rest is al aan boord. We kiezen het ruime sop. De Abel Tasman is al weg. . Ik heb nog wel naar Johan ge-sms’t hoeveel het staat met Spakenburg. Het is 2-0 voor. We lunchen op de boot en voor tweeën word ik zeeziek. Het is kwart voor zes in Nederland. Ik heb nog net ge-sms’t, hoeveel het nu staat. Het is gelijk, zegt Johan. Tegen zessen ga ik met jan Kroes en Gerben de wal van Kronprinsen Ejlande op. Ik heb verbinding en krijg eerst een sms’je van Jasper. Spakenburg is er door. Even later krijg ik er één van Johan. Spakenburg speelt ook volgend jaar topklasse. Gelukkig. Ik kan rustig van het uitzicht genieten. Eef vist. Jan zit op een rots en Gerben stuift een heuvel op. Overal groeit mos, vliegen geelgorzen en drijven grote witte lobbussen voor één tiende op het water. We dineren zo rond acht uur en dan is het weer foto’s overzetten en mijn dagboek bijhouden. Ook zet iemand iets op de web log. Rond twaalf uur gaan we slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 197442

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: