far down - Reisverslag uit Taber, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu far down - Reisverslag uit Taber, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

far down

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Juli 2014 | Canada, Taber

Zondag 20 juli 2014 naar Taber
De wekker stond op half zeven en na het douchen komt Henk ons halen. We gaan eerst ontbijten. Het menu van de twee eieren houden we vol en natuurlijk de koffie voor de hele dag. Je kunt zoveel koffie drinken als je wilt. Het is allemaal bij de prijs inbegrepen. Moet je bij ons meekomen. Elke druk op een knop van een koffieapparaat is meer dan twee euro, bijna drie en halve dollar. De brengen Henk naar huis en krijgen de sleutel van de auto. Na het tanken rijden de Handy op. Het is de nieuwe ring weg om Edmonten, de 216. Bij Camrose rijden we eerst verkeerd. We willen binnendoor naar de 56, maar er is teveel gravel. Een boer legt nog wel de route uit. We rijden lekker door. Ik zie niet het Heather Brae van 8 jaar geleden. Overal de plaatsjes met de silo’s. we zijn even bij Drumheller. Er is een nieuw museum en verderop het kapelletje, waar Henk en Angela zijn getrouwd. We willen op tijd in Taber zijn voor de kerk en zullen op de terug weg misschien de loop doen. We zien ook het park, waar Arie en ik in 2006 zijn geweest. Wij zijn toen nog in de kop van de Dinosaurus geklommen. Na weer een aantal kilometers komen we op de Weg 1. Bij Brooks gaan we van de weg af in de richting van Taber. We gaan eerst tanken, voor we de familie bij de kerk ontmoeten. We hadden hier om drie uur naar de kerk gewild, maar de dienst is inmiddels al afgelopen. John en Alice herkennen me meteen. We rijden achter hen aan. We gaan niet meer naar Grazzy Lake, maar blijven in het buiten gebied van Taber. Ze blijken vier jaar gelden naar hier verhuisd te zijn. Nu hebben ze een kast van een huis. We krijgen een kamer en drinken. De zoon Shelby komt met vrouw Anna en zes kinderen. We eten hamburger en Anna salade. Ik ga met John mee naar de velden kijken en we bezoeken één van zijn aardappelschuren. Op de radio is een programma over de toestand in de wereld. Het gaat over het vliegtuig, dat waarschijnlijk door de Russen neer is gehaald en over de raketten van Gaza. John heeft het niet zo op Israël. Ik ga maar niet in discussie. De irrigatie van het land gebeurt met gegraven kanalen. Men heeft ook een paar koeien. De bonen zijn al gerooid. Overal verschijnen windmolens. John heeft gehoord, dat ze in Nederland niet een succes zijn. Om kwart over negen zijn we weer terug en luisteren naar de poëzie van Alice. John schenkt een Glenveddgh in .Hij houdt meer van Canadese whiskey. Ik laat het me goed smaken en om elf uur ga ik slapen.

• 26 Juli 2014 - 17:33

Johan En Marcelle:

Super leuke tijd verder Anna en Henk

Kun je ook meer fotos plaatsen

Hartelijk groet

Bart Dorien Peter