To Niagara - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu To Niagara - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

To Niagara

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Augustus 2014 | Canada, Niagara Falls

Woensdag 6 augustus 2014 Niagara Watervallen
Ron brengt ons vroeg naar het metrostation en zo komen we weer bij het treinstation. De trein is al weg. Ik heb half tien op mijn harde schijf staan, maar hij is al bijna een uur weg. De oplossing is een lokale trein. Hier gaan we eerst een stuk mee en dan nog een stukje met de bus. Het is prachtig weer. We rijden door diverse stadjes. Over de QED naar de watervallen op de grens met de VS. Soms zien we een Nederlandse naam. Hier wonen veel oud landgenoten, die zich goed aangepast hebben. Ze kunnen goed Engels, dragen geen klederdracht en willen niet hun normen en waarden aan de indianen opleggen. Om 12 uur zijn we toch nog in de stad van de watervallen. We informeren in het verkeersbureau over de treinen. Volgens hen gaat ook morgen een trein in drie uur naar de Niagarawatervallen. Anna trakteert mee op een Tim Hortons. Het hostel is niet ver en ook dichtbij de stad. Maar goed dat we de trein hebben gemist, anders hadden we een heel eind van het centrum afgezeten, maar wel dichtbij de jeugdherberg die een stuk duurder is. Om half vier gaan we dan eindelijk stappen. Het stadje is één groot kermis met spookslot, wassenbeeldenmuseum enzovoort. Gelukkig ben ik met iemand, die hier ook niet in geïnteresseerd is. Wel bezoeken we een souvenirwinkel van Harley Davidson. Anna gaat op de motor op de foto om een vriendin de loef af te steken. Verder langs Dracula en King Kong naar de watervallen. Daar zijn ze dan. In de VS de originele American waterval en op de grens de hoefijzer waterval. Op de rivier varen bootjes op en neer tot bijna onder de hoefijzer. Blauw is de Amerikaanse boot en Rood de Canadese. Wat een boel toeristen. Dat komt ook, omdat het hier ook zomervakantie is. Ik moet zeggen, veel meer Chinezen, Indiërs en moslims dan tien jaar geleden. Overal langs de boulevard zich laten fotograferen of selfies. Meer bij de hoefijzervallen krijgen we last van water. Hier is wel mooi een regenboog te zien. Voordat Anna ons in de het rood steken (foutje), nemen we eerst een drankpauze. Anna valt het op, dat een paar zwarte jongens een paar porties patat hebben gekocht er bijna niets van opeten. Ze komt ook uit een familie, waar men goed met geld omgaat. Dan naar beneden naar de boot. De cape aan en laat die waterval maar komen. Dit maak je niet elke dag mee. Dit maak je alleen mee op tropische eilanden. De laatste keer op de Solomon Eilanden. De waterval op de grens met Amerika zijn ook te groot om even onder te staan. We varen tot waar het water over ons heen gutst. Na tien minuten varen we al weer terug. Plens nat en ook mijn camera, mijn onderwater camera. Het is in ieder geval een lekkere afkoeling. We slenteren nog wat rond en gaan dan eten. Na de spaghetti lopen we nog wat winkels af voor een souvenirtje. Hoe maak je op tijd een foto van de vuurbal uit de nepvulkaan. Het wordt om naar de rivier te lopen, want vanavond is er vuurwerk. Dit is een prachtig spektakel. We hebben nog net een leuke plek. Er zijn altijd een paar mooie foto’s gemaakt. Het duurt 10 minuten en dan terug naar het hostel. Hier gaan we om half twaalf slapen.