gewijde dag - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu gewijde dag - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

gewijde dag

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 December 2012 | Vanuatu, Port Vila

Zaterdag 8 december 2012 naar Port Vila
Ik klop op de deur van de eetzaal, maar er wordt niet opengedaan.
De dames hebben een weekend vrij. Adrian maakt ontbijt klaar. Ik kan best wat energie gebruiken. Van half negen tot half elf ga ik internetten bij het Heritage Hotel. Ik zet voor anderhalve week verslagen op. Er is toch geen amateurvoetbal dit weekend, veel leesplezier. Ene Yassin was weer bezig. Verder is de permit voor Nauru binnen. Allemaal dankzij de mensen op het vliegveld van Brisbane. Met een busje ga ik weer terug naar de kerk. Daar is een priester wijding bezig. Kyande is ook uit Port Moresby gekomen. De dienst is al bijna afgelopen. Ik kan nog net een ouweltje van Adrian in ontvangst nemen. De priesters zegenen hun ouders de priesters en dan de rest van de gemeente. Ik spreek Cor. We moeten even kijken, wie me naar het vliegveld kan brengen. Ik loop nog even bij Adrian aan. Ik krijg een kop koffie en Cor komt vertellen, dat hij me naar het vliegveld brengt. Twee zusters gaan ook mee. Ik check in en koop frisdrank. Ik ben al door de beveiliging maar mag nog een foto van voor het vliegveld maken. Ik koop nog een souvenirtje en neem een biertje. Eric de Noorman is er ook. De vlucht van vanmorgen bestaat helemaal niet. Zo zie je maar , boontje komt om zijn loontje. Aan het eind van de vlucht papt hij weer met iemand aan Ik maak het dagboek van vrijdag en stap als laatste in het vliegtuig. Ik weer een plaatsje net boven de vleugel. Omdat ik de laatste ben, ga ik een paar plaatsen naar voren zitten. We vertrekken om kwart over twee. Er is nasi goreng aan boord en mijn laatste Sol Brew. Er is veel bewolking. Wel zie ik de regenboog. We landen al om 16.10. Ted is er niet. De pinautomaat is stuk, dus de Australische dollars goed van pas. Met een taxi naar de stad naar Hibilis. Ik heb daar een goedkope kamer. Ik doe wat boodschappen en ga eten. Wat is het hier verschrikkelijk duur. Ik zet de foto’s over en ga slapen na veel internetten, want hier is Wi-Fi. Ik stuur Ted een mailtje

  • 13 December 2012 - 15:19

    Meijer:

    Hoi Henk,
    Kun je ook eens wat fotomateriaal bij e verslagen doen of is dat ook te duur? Of kan dat gewoon niet?
    Want dat ene plaatje van jou hier links heb ik nu wel gezien, bovendien weet ik echt wel hoe je eruit ziet...even knap als altijd...Doe je verder voorzichtig en kom nog thuis met de Kerst!
    Groetjes,
    JJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vanuatu, Port Vila

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 1020
Totaal aantal bezoekers 197358

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: