business - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu business - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

business

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 November 2012 | Australië, Brisbane

Vrijdag 30 november 2012 regelen in Brisbane.
Ik ben al vroeg wakker. Om een uur of zeven kom ik eruit. Ik neem twee sandwiches met gebakken ei en daar teer ik de hele dag op. Het gaat wat beter met de notebook. Hoe meer jonge lui met hun laptop aan de gang gaan, hoe langzamer het gaat. Ik boek de vlucht van volgende week zaterdag van Honiara naar Pot Vila in Vanuatu en de woensdag erop naar Noumea op Nieuw Caledonië. Van daar terug naar Brisbane geeft een probleem, want er zijn twee tarieven. Dat Nauru wil maar niet lukken. Van de man, Ricky Homstaed, hoor ik niets meer. Het neemt zo heel wat tijd in beslag. Jongelui liggen bij het kleine zwembadje. De meesten zijn hier om te weken voor een appel en een ei. Ik heb gehoord, dat je bij een boer terecht kunt komen voor 200 dollar inclusief kost en inwoning. Om half drie ga ik naar het centrum.
Mensen gaan al naar huis van het weekend en de komende hittegolf genieten. Ik post eerst nog een paar kaarten en ga dan bij het consulaat aan. Mevrouw Charisma is aanwezig ik geef haar de brief en vertel over Ricky Homstaed. Ze kijkt verwonderd, hoe ik die kan. De mensen doen hier even wat en dan laten ze het erbij. De vrouw zegt, dat de reservering ook niet verzet kan worden. Ik geef haar weer een hand en vertrek. Blijven lullen heeft toch geen zin. Ik blijk mijn mobiel kwijt te zijn. Ik moet met een kaart van Australië naar Nauru bellen. Ik ga terug naar de backpacker. Zoeken naar de mobiel. Een jongen belt mijn nummer. Blijkt hij in het kussen te liggen. Ik heb hem niet onder het kussen gelegd, maar hij is in de sloop geschoten. Ik koop een kaart. Ben uren bezig om me aan te melden. Ik moet terug naar de 7/11, want ik moet beltegoed kopen. Als dat is geregeld, nemen ze op Nauru de telefoon niet. Ik kijk naar mijn mailtjes, maar heb nog steeds nieuws. Om zeven uur haal ik maar weer een kant en klare maaltijd. Ik ben uitgehongerd. Ik kan na de koffie over op en emmer bier. Ondertussen zet ik de verslagen op de weblog. Om tien uur moet iedereen naar binnen. Een topless vrouw verkoopt een shot drank voor 2 dollar. Niet aan mij, want ik hem aan het bier genoeg. Toch wel gek een dergelijke vrouw in een backpacker. Als ik door mijn bier en verslagen heen ben ga ik om half twaalf slapen.