in Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu in Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

in Winnipeg

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Augustus 2014 | Canada, Winnipeg

Zondag 3 augustus 2014 Winnipeg en vertrek naar Toronto
Vandaag slapen we uit. Om half tien komen we er uit. Jef brengt mijn spullen, die ik hier achtergelaten heb. We ontbijten pindakaas met brood eronder. De koffie is gratis. De Franse Zwitser verlaat het pand, maar komt twee keer terug omdat hij wat vergeet. Hij vergeet eerst zijn kaarten en dan zijn water. Ik zet de foto’s van gisteren over. Weer veel van hetzelfde, maar er moet toch een leuke foto tussen zitten? We zijn al een paar keer langs een Anglicaanse kerk en gaan hem nu bezoeken. De kerk is al begonnen, maar is nog een deur open. We hoeven niet te kloppen. Met het zingen moeten we staan. De preek gaat over de vissen en de broden aan het meer van Galilea. Het meer is genoemd naar het Gallisch land dat stand houdt tegen het Arabisch imperialisme. Manitoba heeft honderdduizend meren. Ook is de communie, waar ik aanga. Na afloop is er één beker frisdrank en een toastje met kaas. Een tweede siroop kan er niet af, want doordeweeks moeten er 300 maaltijden per dag geserveerd worden. Dat hadden we moeten weten. We maken een babbeltje met een leuke dame en de pastor. De kerk is behangen met vlaggen. Plaquette van voornamen mensen. Net als in de katholieke kerk is ook hier een altaar. Ook het glas in lood ramen zijn als herinnering aan personen. We gaan naar de Portage. Een vrouw ligt bij de monumenten te zonnen. Anna trakteert op een Tim Hortons, maar eerst moet ze pinnen. Dat gaat net iets anders als anders. We moeten checkings i.p.v. savings doen. Dat pinnen moet ook, omdat ze een drugstore heeft geplunderd. We lopen door het oude centrum, Exchanges District, met zijn oude gebouwen van 100 jaar. Naar het station, waar we het museum bezoeken. Veel oude treinstellen en locomotieven. We kunnen in een paar naar binnen. We lopen naar het appartementen complex achter het Fort Garry hotel. Daar, op de 30ste verdieping hebben we vanuit het restaurant een uitzicht over de stad. In het hotel heeft Anna niet de juiste souvenirs gevonden. Wel is het blad Anna te koop. We lopen naar de Fork, maar daar slacht ze ook niet . We eten er wel bij een chinees. Anna betaalt de frogurt. Terug naar de hostel om de spullen te halen. Weer terug naar het station met alle spullen. We checken in en kunnen nog even rusten. Dat doen we bij een pub met grappige mensen. Ik kan mijn verslagen met foto’s tot donderdag erop zetten. Anna past op de spullen ik loop nog even naar de loopbrug voor mooie foto’s. Er lopen al vroeg zwervers rond. Indiërs lopen ook hier en staan bij het beeld van Gandhi. Ik had aal gehoord, dat het om 22.40 boarden was, maar krijg toch een sms’je van Anna. We boarden uiteindelijk om 22.55. Het vertrek is 23.45. Ik neem nog een biertje en ga slapen, als we de stad uit zijn.

• 09 Augustus 2014 - 17:57

BART:

anna ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
    erg!!!!!!!!!!!!

• 09 Augustus 2014 - 18:00

Bart:

hoe gaat het met julie ..
    =(dit is een gezichtje)

• 09 Augustus 2014 - 18:02

Bart:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@###############################$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&**************************************(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))000000))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))()()()()()()()()()()()()()()())()()()()()()()()()()()()(((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))

• 09 Augustus 2014 - 18:03

BART:

*** PETER***********DORIEN

• 09 Augustus 2014 - 18:06

Bart:

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )()()()()()()()()()()()()()()()()())()()()()()()()()()()()()()((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))((((((((((((((((((()))))))))))))))(((((((()))))()()()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))(

• 09 Augustus 2014 - 18:15

Bart:

Wat voor jou een nietszeggend vlokje is, is voor Tokkie Tor een heuse sneeuwstorm!
    #sneeuw#disney#brr#frips#tokkie#tor#kleinmaarnietfijn

• 09 Augustus 2014 - 18:16

dkgdodw

• 14 Augustus 2014 - 20:36

Bart:

Warom plaats je nu pas die nieuwe fotos. Oom henk.