biertje - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu biertje - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

biertje

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 December 2012 | Solomon Eilanden, Honiara

Maandag 3 december 2012 Uitzoeken in Honiara
Ik ontbijt om 7.12 uur. De mensen zijn dan net terug van de ochtend mis. Het ontbijt is helemaal compleet. In de vensterbank ligt de liturgie voor de herdenking van de vader, die in Nederland is overleden. Ik ga eerst in de stad pinnen. Met een busje rij ik voor 3 dollar naar de SIBC. Ik had die borden onthouden. Er vlakbij is het huis en kantoor van Cor. Ik bekijk mijn mails. Ik mag van hem naar Nauru bellen. Ik krijg contact. De vrouw, Veronica, zal kijken of ik accommodatie heb. Ik drink koffie met Cor en beneden stuur ik een mail naar Nauru. Ondertussen is vader Adrian er ook. Ik krijg een lift naar het Heilig Kruis en daar zit weer een lunch aan vast. Gelukkig komt de stroom op het juiste moment weer terug en kan de maaltijd met de vis opgewarmd worden. Sol Brew lest de dorst. Ik loop terug naar de stad. De Chinezen verkopen geen ansichtkaarten. Ik kom op het postkantoor uit. Daar zijn er hele goedkope. De postzegels zijn ook goedkoop. In het Heritage Hotel schrijf ik ze. Er gaan wel twee flesjes doorheen. Op een scherm is cricket, waar ik geen bal van snap. Maar eens aan Marco Vedder. De kaarten worden gepost en ik ga per bus naar de brouwerij. Een jongen wijst me de weg. Ik kom in het kantoor en krijg gratis een kop koffie. Een bierglas kost me wel 18 dollar. Met de bus weer terug naar de stad. Daar ga ik internetten in het Solomon Kitano Mandana hotel. Ik zie op mijn mail, dat de mensen op Nauru accommodatie voor me hebben. Ik ga weer in Nauru geloven. Voor de rest gaat het nieuws weer over zeuren over Israël. Op een heuvel zie ik, wanneer ik terugloop het parlement van het eilanden staatje. Om zeven uur wordt gegeten. Ik geef Adrian een hint of ik in de mails mag kijken, maar hij snapt het niet. Omdat ik het zat ben, ga ik om half tien plat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Solomon Eilanden, Honiara

hopperdepop

Ik hoop vanuit Australië naburige staten te bezoeken

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

Back home

21 December 2012

Down to the river

20 December 2012

Doctor, doctor ,what's wrong with me

19 December 2012

to the crossroad

18 December 2012

roundtheclock
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 1077
Totaal aantal bezoekers 197353

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: