biertje - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu biertje - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

biertje

Door: Henk Vinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 December 2012 | Solomon Eilanden, Honiara

Maandag 3 december 2012 Uitzoeken in Honiara
Ik ontbijt om 7.12 uur. De mensen zijn dan net terug van de ochtend mis. Het ontbijt is helemaal compleet. In de vensterbank ligt de liturgie voor de herdenking van de vader, die in Nederland is overleden. Ik ga eerst in de stad pinnen. Met een busje rij ik voor 3 dollar naar de SIBC. Ik had die borden onthouden. Er vlakbij is het huis en kantoor van Cor. Ik bekijk mijn mails. Ik mag van hem naar Nauru bellen. Ik krijg contact. De vrouw, Veronica, zal kijken of ik accommodatie heb. Ik drink koffie met Cor en beneden stuur ik een mail naar Nauru. Ondertussen is vader Adrian er ook. Ik krijg een lift naar het Heilig Kruis en daar zit weer een lunch aan vast. Gelukkig komt de stroom op het juiste moment weer terug en kan de maaltijd met de vis opgewarmd worden. Sol Brew lest de dorst. Ik loop terug naar de stad. De Chinezen verkopen geen ansichtkaarten. Ik kom op het postkantoor uit. Daar zijn er hele goedkope. De postzegels zijn ook goedkoop. In het Heritage Hotel schrijf ik ze. Er gaan wel twee flesjes doorheen. Op een scherm is cricket, waar ik geen bal van snap. Maar eens aan Marco Vedder. De kaarten worden gepost en ik ga per bus naar de brouwerij. Een jongen wijst me de weg. Ik kom in het kantoor en krijg gratis een kop koffie. Een bierglas kost me wel 18 dollar. Met de bus weer terug naar de stad. Daar ga ik internetten in het Solomon Kitano Mandana hotel. Ik zie op mijn mail, dat de mensen op Nauru accommodatie voor me hebben. Ik ga weer in Nauru geloven. Voor de rest gaat het nieuws weer over zeuren over Israël. Op een heuvel zie ik, wanneer ik terugloop het parlement van het eilanden staatje. Om zeven uur wordt gegeten. Ik geef Adrian een hint of ik in de mails mag kijken, maar hij snapt het niet. Omdat ik het zat ben, ga ik om half tien plat.