hell of a trip - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Henk Vinke - WaarBenJij.nu hell of a trip - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

hell of a trip

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 November 2011 | Malawi, Lilongwe

Zaterdag 5 november 2011 van Mzuzu naar Vwaza
Na het ontbijt ga ik bij het busstation informeren over de bussen. IK moet nog ergens naartoe voor autohuur. Dat doe ik ook bij Palmtree Guesthouse. Dat helpt niet. Ik ga met een fietstaxi naar het Songbird Mzuzuhotel. De eerst verhuurder heeft alleen een klein e auto en geen 4WD. De tweede is gesloten. Ik beschuit om dan met het openbaar vervoer naar Vwaza nationaal Park te gaan. Een fout zal later blijken. Ik ga terug naar de presbyteriaanse Guesthouse haal de spullen en kijk weer een uurtje aan hoe een busje volloopt. Dat gaat weer redelijk snel. Na anderhalf uur ben ik in Rumphi. Dan na een tijdje een verschrikkelijke rit met een pick-up. Een jongen zit steeds met een ballpoint bier uit een ton te zuigen en drinkt zakjes met ruim Na 2,5 uur en 40 kilometer ben ik dan om bijna vier uur bij het park. Gelukkig de boel is open. Ik haal wat drinken in de winkel en met Rockwel ga ik een hut uitzoeken. Hij koot eten en bereid dat. Martina, die maandag uit Liwonde vertrok, zei toen dat ze hier zou gaan kamperen, maar ze is hier nooit geweest. Nu denk ik, dat ze in Mzuzuzu backpacker heeft geslapen en daar een toer naar het andere park heeft geboekt. Dit is mijn fout. Ik had gisteren naar Mzuzuzu moeten gaan of van morgen nadat er geen auto’s waren. Nu zit ik in een park zonder vervoer en met alleen wandeltochten. Op zich is het wel leuk, dat je tegen een meer aankijkt, maar olifanten en buffels zal ik niet te zien krijgen. Een beetje teleurgesteld ben ik wel. In de LP had ik wel tochten gezien van vijf dagen naar de parken. Misschien had ik op internet moeten zoeken. Laat ik er maar wat van maken. Twee dagen als Robinson Crusoe en Vrijdag voor het eten. Om half negen ga ik slapen.