hell of a trip - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Henk Vinke - WaarBenJij.nu hell of a trip - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

hell of a trip

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 November 2011 | Malawi, Lilongwe

Zaterdag 5 november 2011 van Mzuzu naar Vwaza
Na het ontbijt ga ik bij het busstation informeren over de bussen. IK moet nog ergens naartoe voor autohuur. Dat doe ik ook bij Palmtree Guesthouse. Dat helpt niet. Ik ga met een fietstaxi naar het Songbird Mzuzuhotel. De eerst verhuurder heeft alleen een klein e auto en geen 4WD. De tweede is gesloten. Ik beschuit om dan met het openbaar vervoer naar Vwaza nationaal Park te gaan. Een fout zal later blijken. Ik ga terug naar de presbyteriaanse Guesthouse haal de spullen en kijk weer een uurtje aan hoe een busje volloopt. Dat gaat weer redelijk snel. Na anderhalf uur ben ik in Rumphi. Dan na een tijdje een verschrikkelijke rit met een pick-up. Een jongen zit steeds met een ballpoint bier uit een ton te zuigen en drinkt zakjes met ruim Na 2,5 uur en 40 kilometer ben ik dan om bijna vier uur bij het park. Gelukkig de boel is open. Ik haal wat drinken in de winkel en met Rockwel ga ik een hut uitzoeken. Hij koot eten en bereid dat. Martina, die maandag uit Liwonde vertrok, zei toen dat ze hier zou gaan kamperen, maar ze is hier nooit geweest. Nu denk ik, dat ze in Mzuzuzu backpacker heeft geslapen en daar een toer naar het andere park heeft geboekt. Dit is mijn fout. Ik had gisteren naar Mzuzuzu moeten gaan of van morgen nadat er geen auto’s waren. Nu zit ik in een park zonder vervoer en met alleen wandeltochten. Op zich is het wel leuk, dat je tegen een meer aankijkt, maar olifanten en buffels zal ik niet te zien krijgen. Een beetje teleurgesteld ben ik wel. In de LP had ik wel tochten gezien van vijf dagen naar de parken. Misschien had ik op internet moeten zoeken. Laat ik er maar wat van maken. Twee dagen als Robinson Crusoe en Vrijdag voor het eten. Om half negen ga ik slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 197342

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: