to the coast - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Henk Vinke - WaarBenJij.nu to the coast - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

to the coast

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Durban

Maandag 17 oktober 2011 van Tebellong naar Durban
Ik sta vroeg op om rustig de dag te beginnen.
Zoals de titel het al zegt, heb ik besloten om niet over Johannesburg naar Mozambique te gaan. Over Durban is korter en veiliger en ik doe niet een heel stuk hetzelfde. Dinsdag probeer ik in Swaziland te komen en daar een dag te blijven. Donderdag wil dan naar Maputo.
Ik ontbijt nog met de vrienden en dan brengt Koili me naar een bus stop. Het duurt nog een klein uurtje voor ik vertrek. Ik zie Koili nog aan de overkant naar boven lopen. In bijna een uur rijden we naar Quacha’s Nek. De bus stopt bij een busstation. Ik ga lopen. Daarom kom ik op het idee om een paar kaarten te posten. De grens is verder dan ik dacht, maar het is te lopen. Terug in Zuid-Afrika is een ellendige rit naar Mateile. Een vol overdekt pick-upje. Ik overleef het en de rit stopt bij het busstation. Ik ga maar eens vragen, waar de bus vertrekt. De bus naar Pietermaritzburg is net weg en een andere man zegt, dat ik vandaag niet meer weg kom. Ik ga dan maar Kokstad proberen. Die bus is nog niet vol, maar voor Durban word ik doorverwezen. De bus is net vol. Voor de volgende bus kan ik eten. Als ik terugkom is mijn kleine rugzakje naar achteren verplaatst. Na een plasje is de plek bezet. Toch wil de dame voorin wel naar achteren. Tot Durban heb ik weer een mooi uitzicht. Om even na kwart over één vertrekken we. Bij Kokstad kom ik op het zuidelijkste punt van de reis. Bij de kust wordt het weer slecht. De suikerriet velden komen en de Indiërs. Om vijf uur ben ik al in de stad, maar ben anderhalf uur bezig om in de goede bus naar mijn plek te komen. Ik kan me douchen en eten. Dat gebeurt bij Europa, omdat ik niet extreem duur wil eten en de pizza wil stellen.
Tot kwart voor twaalf schrijf ik mijn dagboek en helemaal bij. Internet? Ho maar.

  • 18 Oktober 2011 - 06:03

    Henk Vinke:

    Heeft iemand het e-mail adres van Wim Remmelzwaal of wil hij mailen naar henkvinke@hotmail.nl.

    Henk Vinke

  • 21 Oktober 2011 - 07:13

    Bart:

    Heb je al een kadootje voor mij gekocht

    grotejes

    Bart

  • 23 Oktober 2011 - 19:53

    Koert (collega):

    Hey Henk,

    Je bedoeld toch henkvinke@hotmail.com denk ik ??

  • 24 Oktober 2011 - 17:15

    Opa:

    Je ouders krijgen ook de reisverslagen.
    Kun je die sneller op de website zetten

    Vader en Moeder en de rest van de familie

  • 26 Oktober 2011 - 16:58

    Henk Vinke:

    Hallo lui met achtervolgingswaanzin,

    Ik weet niet wanneer ik weer draadloos ben. Ik ben nu op Mozambique Eiland. na een behoorlijke verkoudheid gaat het nu weer goed. Ik weet niet wanneer ergens wi-fi is. Ik zou zeggen, geniet van het koude weer. Ik zit te puffen en moet niet eens bevallen. Ik heb twee nachtbussen genomen en ben daarom een dag eerder op het eiland aangekomen. Ik ga op vrijdag weer weg. ik kan die dag misschien nog ergens anders nodig hebben. Gebruik niet mijn zonnet adres. Ik kan die nergens openen. De laatste keer was denk ik een week of drie geleden.
    Groeten.

    Henk, van Mozambique-eiland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 197316

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: