to the mountains - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Henk Vinke - WaarBenJij.nu to the mountains - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

to the mountains

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Oktober 2011 | Lesotho, Maseru

Donderdag 13 oktober 2011 van Kimberley naar Lesotho
Ik sta op de gebruikelijke tijd op en loop naar het busje. Om half negen vertrekken we. Eerst naar het tankstation. Daar koop ik meteen mijn ontbijt. Twee uur later zijn we in Bloemfontein. Een moderne stad in de lentezon. Pas om 13 uur vertrekken we. Ik heb Gerdien even ingelicht. We hebben weer van busje gewisseld. Ik heb van alles kunnen kopen om te nuttigen. Van een man moeten we eerst naar een garage. Hij blijft lang weg. We gaan tanken en passagiers kopen wat. Weer bij de garage, is de man nog steeds weg. De chauffeur zet zijn spullen uit de bus en als de man er aan komt geeft de chauffeur toch gas. Een muziekje wordt opgezet en we rijden naar Maseru. We naderen de bergen en het bergstaatje. Om kwart voor drie ben ik bij de grens. We worden hier afgezet. Ik stempel uit Zuid-Afrika. Over de brug over de Caledon haal ik een stempel bij Lesotho en bel Gerdien weer. Ik wacht een tijdje. Men snapt niet waarom ik hier blijf staan. Na een kwartiertje komen de dames. We bezoeken een Welkoop en brengen mijn bagage bij Benno en Wendy. We krijgen een sapje. Dan naar de Aussies Donna en Allan. We eten macaroni. Er is rugby op tv en voor mij wordt iets wetenschappelijks opgezet. Het gaat over de Sahara.
Als ik om half negen naar de Canadezen wordt teruggebracht, gaan zij al slapen. Ik doe me te goed aan mijn notebook en de koffie van Wendy. Het is wel sterk, maar het kan nog veel sterker.
Na drie uur en drie bakken ga ik slapen.