Catch the sky - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Catch the sky - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Catch the sky

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 Augustus 2011 | Kameroen, Douala

30 augustus 2011 Vertrek
Even een verslagje maken van de eerste dag.
Peter haalt me weer op. Zoals gewoonlijk ben ik nog niet klaar.
Tegen zevenen gaan we dan. We hebben helemaal geen last van de files.
Ik ben mooi op tijd op Schiphol. Bij Starbucks koop ik een kop koffie. Het is een kop koffie tegen een redelijke prijs. Het is hier allemaal zo duur. Ik kan nog even experimenteren met het filmen. Gelukkig denk ik er ook aan om wat cash euro’s te pinnen. En dan naar de B vleugel. Ik heb een mooie ramplaats naast een stel, dat op de bonnefooi door Turkije gaat reizen.
Bij het vertrek om 9.50 zie ik het stadion van 020. Net als ik Spakenburg of Amersfoort kan zien komen de wolken tot in Zwitserland. Ik zie een vliegveld, maar dat moet van Bazel zijn. Net voor de landing zie ik de Alpen. Op Kloten neem ik de trein naar het gebouw voor naar buiten Schengen. Hier raak ik aan de praat met een joodse jongen, want na ons gaat een vlucht naar Tel Aviv. Ons toestel wordt gevuld en we kunnen om 13.05 vertrekken. Het zit vol met kameroenezen. Het eten en drinken blijkt toch gratis te zijn. Ik praat wat met het meisje naast me. Voor de rest zijn er wat jankende kinderen. Er komt een biertje langs en dan de maaltijd met kip. Op de display luister ik naar Santana en Nirvana. De films zijn niet zo interessant. Onder ons glijdt de Sahara onderons door. Ik zie Corsica en het noordelijkste punt van Afrika. Net voor de duisternis landen we in Douala. Het duurt wat lang voor ik mijn bagage heb, want het komt op een andere band. Ik pin nog even en neem de taxi naar mission Catolique. Ik heb een leuke kamer. Mijn reservering is toch doorgekomen. Ik eet het brood met vlees op. ’s Nachts zal de kakkerlak aan mijn brood met honing zitten. Met een Peruaan en Spaanse drink ik een biertje en ga om half twaalf slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Douala

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 197356

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: