Catch the sky - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Catch the sky - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Catch the sky

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 Augustus 2011 | Kameroen, Douala

30 augustus 2011 Vertrek
Even een verslagje maken van de eerste dag.
Peter haalt me weer op. Zoals gewoonlijk ben ik nog niet klaar.
Tegen zevenen gaan we dan. We hebben helemaal geen last van de files.
Ik ben mooi op tijd op Schiphol. Bij Starbucks koop ik een kop koffie. Het is een kop koffie tegen een redelijke prijs. Het is hier allemaal zo duur. Ik kan nog even experimenteren met het filmen. Gelukkig denk ik er ook aan om wat cash euro’s te pinnen. En dan naar de B vleugel. Ik heb een mooie ramplaats naast een stel, dat op de bonnefooi door Turkije gaat reizen.
Bij het vertrek om 9.50 zie ik het stadion van 020. Net als ik Spakenburg of Amersfoort kan zien komen de wolken tot in Zwitserland. Ik zie een vliegveld, maar dat moet van Bazel zijn. Net voor de landing zie ik de Alpen. Op Kloten neem ik de trein naar het gebouw voor naar buiten Schengen. Hier raak ik aan de praat met een joodse jongen, want na ons gaat een vlucht naar Tel Aviv. Ons toestel wordt gevuld en we kunnen om 13.05 vertrekken. Het zit vol met kameroenezen. Het eten en drinken blijkt toch gratis te zijn. Ik praat wat met het meisje naast me. Voor de rest zijn er wat jankende kinderen. Er komt een biertje langs en dan de maaltijd met kip. Op de display luister ik naar Santana en Nirvana. De films zijn niet zo interessant. Onder ons glijdt de Sahara onderons door. Ik zie Corsica en het noordelijkste punt van Afrika. Net voor de duisternis landen we in Douala. Het duurt wat lang voor ik mijn bagage heb, want het komt op een andere band. Ik pin nog even en neem de taxi naar mission Catolique. Ik heb een leuke kamer. Mijn reservering is toch doorgekomen. Ik eet het brood met vlees op. ’s Nachts zal de kakkerlak aan mijn brood met honing zitten. Met een Peruaan en Spaanse drink ik een biertje en ga om half twaalf slapen.