Noordzuidlijn - Reisverslag uit Tataouine, Tunesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Noordzuidlijn - Reisverslag uit Tataouine, Tunesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Noordzuidlijn

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 November 2010 | Tunesië, Tataouine

Hallo Volgers,

Daar zijn we weer achter een arabisch toetsenbord.
Geen spellingcontrole aan vast te knopen. Op woensdag ben ik naar Bizerte gereisd en vandaar naar het noordelijkste punt van Afrika. Het goot van de regen. Na 20 keer de LP lezen snapte ik, dat ik niet naar de punt kon lopen, maar dat de laatste 2km naar La Grotte was. En daar was ik op dat moment. Ik kreeg een lift terug naar Bizerte. Dit Harderwijk, Spakenburg of Elburg was een leuk plaatsje met vissersboten en de haven. Over het kanaal lag een brug. Dat scheelt. Zo leek het weer op Rotterdam in Madurodam. Met de nachtbus naar Jerba. Daar bekeek ik een oud fort en buiten de stad de oudste synagoge van Noord-Afrika. Ik had misschien nogwel een moskeetje kunnen bekijken, maar ik moest lang op de bus wachten. Het was niet duidelijk wanneer welke gingen. Het Joodse Godshuis was indrukkwekkend. Ik stak een kaars voor Tel Aviv en omstreken aan. terug in Houmt Souq kocht ik souvenirs. Een volgende winkel had een magneetje met de vorm van Tunesie. Tegen de verkoper zei ik dat het op Israel leek. Ook hier moest ik weer aardrijkskunde les geven. Ik zei, dat ik er geweest was. Niet zeuren dus. Hij vroeg nog: welk land van het Midden Oosten ik het beste vond, waren we weer bij het begin. Het is er geciviliseerder en had ik het nog niet eens over die pipo, die hier al 25 jaar over al fotos met zijn kop overal heeft hangen. Ik een andere winkel kocht ik een magneetje.Mijn dagboek bijgeschreven en praten met een leraar Engels. Democratie is een heeeeeeeel klein beetje hier, zei hij.
Vandaag ben ik naar Medenine en vervolgens naar Tataouine gereden. In een klein busje kwam ik in Ksar Ouled Soltane. Een stadje, waar Star Wars is opgenomen. Ik lees net een berichtje over het lab. Naar de ene collega stuurde ik een kaart, die nu bevallen is en de andere, die weer aan het werk is. Ach ja het is een gebaar.
Ik kon nu dus wel naar Meandermail en zag, dat mijn salaris er is. Ook het december cadeau komt erweer aan. Nog liefhebbers? Als hij weer halalproof is gaat hij anders naar de voedselbank.
Groeten en bewaar wat sneeuw voor me, als het valt.

Henk