garden of eden - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu garden of eden - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

garden of eden

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 December 2011 | Seychellen, Victoria

Donderdag 1 december 2011Naar Prasline Vallee du Mai
Ik sta heel vroeg op, want ik wil met de eerste boot naar Prasline. Dat lukt allemaal, inclusief ontbijt. De boot vertrekt even na half acht. Ik wordt uitgezwaaid door de Tsjechische dame, die met haar mannen naar Mahé gaat en op die boot zit. Ik ben ook om 8 uur op Praslin. Ik neem de bus naar Volkert en daar stopt hij ook. Ik wil echter naar Possessoir. Om niet voor niets dat hele stuk te lopen, bel ik chalet Anse Possessoin. Ik krijg een heel huis tot mijn beschikking voor €60. Het lijkt me echt iets voor Arie en de 2J’s. Als de 2J’s moe zijn, dan kunnen ze zich door de twee schildpadden uit de voortuin laten voortbewegen. Dat maakt niet zo veel uit met hun fietstempo. Ik fris me op. Ik nuttig wat. Ik ga weg. Ik onderzoek, wat ik morgen kan gaan doen. Ik wil snorkelen bij Curious. Bij mannen zeggen, dat ik morgen maar langs moet komen. De tweede zegt, er niet gesnorkeld kan worden, vanwege haaien. De eerste, die het er niet over heeft, lijkt me gehaaid. Daar ga ik dus niet naar toe. Ondertussen heb ik trek in eten. Ik doe de zuurgraad in mijn maag zakken, middels het consumeren van een omelet. Ik heb gezien, dat een bus even na half een en twee gaat. Ik doe het rustig aan. Ik heb alleen Vallee de Mai op het programma staan. Het is wel handig. De bus rijdt er langs. Ik ben er dus al om 14.00 uur. Ik koop een toegangsbewijs en loop het park in. Ik sluit me aan bij een Engelstalige gids. Volgens een Engelsman moet hier het paradijs geweest zijn. Beroemd is de Coco du Mer palm. De vrouwelijke palm brengt hele grote kokosnoten voort. Deze noten hebben de vorm van een vrouw onder de navel en boven de knie. De mannelijke palm heeft een stamper van een meter. We kunnen met de vrouwelijkheid op de foto. Ik doe het ook. Het is misschein Zaterdag 26 november 2011 van Juba naar Nairobi wel iets voor een kerstkaart. Verder, met een Zwitsers- en Duits stel. De gids legt het een en ander uit. Overal verschillende palmen. Ik zie een kameleon en de Duitse dame een duif. Op ons eigen houtje mogen we teruglopen. Even bezoeken we de uitkijkpost. Een paar vogels vechten met elkaar. Ik neem de centrale route en bij de restauratie neem ik koffie en laat me met een kokosnoot op de foto zetten. Ik heb net de bus gemist, maar zo heb ik zeeën van tijd om de waterval te bekijken. Het is niet adembenemend. Ik schiet ook vliegende honden en ga ik na een tijdje b ij de verkeerde bij de goede halte staan. Ik ben voor het park uitgestapt en de halte is ergens, waar niemand komt. Op tijd ben ik weer in colbert. Ik koop er een T-shirt. Ik eet ook wat en loop daarna terug naar mijn chalet. Ik probeer te internetten, maar dat lukt niet. Ik schrijf het dagboek en ga om twaalf uur slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Seychellen, Victoria

Voor de leeuwen

Recente Reisverslagen:

05 December 2011

Epiloog

04 December 2011

Back home

03 December 2011

Fisherman

02 December 2011

and GOD saw it was good

01 December 2011

garden of eden
Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 197333

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: