Deep water - Reisverslag uit Maun, Botswana van Henk Vinke - WaarBenJij.nu Deep water - Reisverslag uit Maun, Botswana van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

Deep water

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Oktober 2011 | Botswana, Maun

Zondag 9 oktober 2011 naar de Okavango
Zoals altijd gaat de wekker weer vroeg. Ik doe mijn baantjes in het zwembad en ontbijt een omelet met koffie. Met een Duits echtpaar varen we de delta in. Steffen en Anne blijven een nacht op een eiland slapen en Wolfgang en Anne (toevallig) en ik hebben een dagtocht in een mokoro. We varen in drie kwartier naar een eilandje. Allerlei vogels vliegen weg en een kikker springt weg, als het te heet onder de voeten wordt. Gelukkig kan ik er één uitgebreid fotograferen.
Op het eilandje hebben we een wandeling van twee uur. De gids vertelt allerlei dingen over planten en dieren. Ondertussen fotograferen we vogels, libellen en een olifant op grote afstand. Om het hoekje moeten nijlpaarden liggen.
De lunch doen we ons goed smaken. Vogels trekken onze aandacht. Met de gids ga ik zwemmen. Alleen gaat hij niet naar het diepe. Met de zwem bril kan ik de vissen goed zien. Om half drie varen we weer terug. De terugtocht duurt wat langer, omdat een witte reiger en ijsvogel onze aandacht trekken. Om de economie in het dorp van de gids te steunen, kopen we wat drinken. Anders had ik het ook gedaan. Een koud biertje gaat er goed in. Dat hoef je tegen en Duitser ook niette zeggen. Ik had vandaag voor het eerst de pijpen van de broek gehaald. Ik had ze in de boot er weer aan moeten doen. Ik heb nu rode benen.
Om vijf uur zijn we terug. De Zuid-Afrikanen hebben van de Australiërs verloren met rugby. Bij een kan koffie bekijk ik de foto’s en na het overzetten ga ik eten. Vandaag is het Rumpt. Nee, voorlopig word ik nog geen vegetariër, ik eet ze wel graag. Ondertussen gaat d zon onder.
Dit was eigenlijk een kort verslag van een mooie dag, maar dan had ik maar de namen van de gidsen en beesten en planten moeten onthouden.