alle ballen verzamelen - Reisverslag uit Tozeur, Tunesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu alle ballen verzamelen - Reisverslag uit Tozeur, Tunesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

alle ballen verzamelen

Door: henkvinke

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 November 2010 | Tunesië, Tozeur

Hallo volgers.
Willen jullie je handen opsteken? Ik krijg niet veel reacties. Dat komt zeker, omdat jullie nog in de file staan. Ik zit inmiddels in Tozeur op slechts een paar kilometer afstand van Algerije.
Van Tataouin ben ik naar Douz gereisd. Ik deed dat met de louage, een busje met tien pasagiers. Die dingen gaan zodra ze vol zijn. In Gabes keek ik hoelaat de treinen gingen. Maar in de bus naar Douz besloot ik om door te reizen naar Tozeur. Ik was door de tweede louage veel eerder in Douz. Ik regelde bij een reisbureau een overnachting bij bedouien. Ik ging met twee Amerikanen. Twee uur op een kameel naar de hut voor het eten en ernaast een tent voor het slapen. Maar goed de rit op de kameel was wel leuk, maar twee is echt genoeg. Je kunt niet goed fotoos maken en twee keer liet mijn capje vallen. De zonsondergang was mooi en de opkomst was bijna aan de andere kant. Het eten was goed en in de nacht was het niet echt koud. Wel waaide het wondagmorgen, toen ik opstond. De zon kwam moeilijk boven het zand uit. Na het ontbijt was ik de eerste die klaar was. Ik werd nu op een andere kameel gezet. Wat een onding. Gelukkig na de break wilde de amerikaanse wel weer wisselen. Terug in Douz pakte ik de spullen in en ging per louage naar Kebili. Daar bezocht ik de oude vervallen stad achter de palmbomen. Om half drie nam ik de bus naar Tozeur. Bij aankomst regelde ik eerst en hotel om nog net de zonsondergang vanaf een rots te zien. Ik kreeg een lift op een paard en wagen erug van twee andere amerikanen. Ik haalde de spullen bij het eerste hotel en hoorde dat de twee gasten al geboekt hadden voor vandaag. Bij het hotel, waar ik domicili nam werd een meisje aangeboden, omdat ik haar mooi had gevonden. Moest ervanaf zien. Door de barre tocht op de kameel deden mijn bovenbenen nog zeer en waren mijn ballen in de war.
Toch heb ik voor en na het eten mijn biertje gehad. Het is hier wel duur. Het bier kost in dit land ongeveer Euro 1,50. Vandaag een mooie tocht gemaakt. Mijn hotel kon mij geen medereizigers bieden, vandaar dat ik in het andre hotel had geboekt. Bij terugkomst gisteren had hij twee italianen voor me. De jongen was een beetje pissig naar ik had niet gevraagd om iets voor me te regelen. Aan het ontbijt ontmoette ik de twee italianen weer. Hun tocht was afgeblazen, omdat ze met zn tweeen. Ik regelde, dat ze met mijn tour meekonden. Was de man van mijn hotel weer pissig. Ik heb toen uitgelegd, dat hij de tocht had afgeblazen en ik de mensen dan mag helpen. We hebben een aantal oude stajes ravijnen en watervalletjes bezocht. Ik had mijn zwemspullen meegenomen en dook gauw onder een waterval. Na het decor van de English patient waren we weer terug. In Tozeur heb ik nu een kaartje voor de trein van morgen gekocht. Es kijken of ik een kameel kan scoren en wegspoelen met een biertje. Op 1 kilometer was ik dus van de grens van Algerije, maar ik wil dat nog een keer echt doen. Morgen ga ik naar de kust naar Sousse, lekker eerste klas in de trein.Voor twaalf euro zes uur in de trein naar de kust.
Groeten.

• 30 November 2010 - 08:15

Patrick Bol:

Geloof dat de jaren gaan toeslaan.... je vergeet steeds meer of je raakt het kwijt.... weet je nog wel waar je bent? Ik heb je familie ingelicht.... grappig hoor zo'n berichtje op lokatie (LB).... waarom werkt mijn toetsenbord hier ook anders, dat was toch alleen bij jou= )dit is mijn vraagteken en de haakjes'.... snap er niets van.... tot later Gr Doc

• 05 December 2010 - 21:30

Henk Vinke: