first mountain - Reisverslag uit Ende, Indonesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu first mountain - Reisverslag uit Ende, Indonesië van Henk Vinke - WaarBenJij.nu

first mountain

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 April 2017 | Indonesië, Ende

Dinsdag 18 april 2017 op Flores
Kelas, economi, dek. Tegen tweeën moeten we op. We komen in Larantuka aan. Op de muur zie ik een schema van het schip. Waarom zie je dit nu niet op het internet. Nog snel voor het verlaten van het schip een kakerlak fotograferen. De trap af. Benden staan mannen met geweren. We worden in een busje geplaatst. Het blijken schoften te zijn. Nog voor vertrek hebben ze over taxi en moeten 10 duizend betalen. Kort na vertrek zie ik een reusachtig Mariabeeld. Voor de rest probeer ik wat de dommelen. Om halfzes nemen Alex en Brianne afscheid van mij voor Maurmere. Ik word een uur later in die stad eruit gezet. Ze vragen een veel te hoog bedrag en ik geeft minder. Ze nemen daar genoegen mee. Nu moet ik wachten tot de bus vol is en dan ga ik naar Moni. Het is inmiddels acht uur als de bus bepakt en beladen is. Weer veel gekronkel, bergen en goede en slechte wegen. Om twaalf uur heb ik in mijn hotel, Wataguna Bungalows, en na de brunch ga ik eerst een tijdje rusten. De eigenaar, mr. John, heeft me eerst een kamer met warm water voor 250duizend geshowd. In de LP staat, dat beneden kamers met koud water zijn en die zijn goedkoper. Een van deze heb ik genomen. Een restaurant aan de overkant is gesloten. Een moeder is overleden en al begraven. Nog vijf avonden wordt een wake gehouden en als dat afgelopen is zie ik dat ze ondertussen gezellig zitten te gokken. Sommige mannen hebben rastahaar en sommige vrouwen hebben hun tanden rood van de beaddlenut. Ook wordt gewoon geschaakt bij het kersverse graf. Ik ga op tijd naar bed, want moren doe ik mijn eerste vulkaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

ontbijtje in ESA hotel, Colonia, Yap, Micronesië

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 197208

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 03 Juli 2017

van Perth naar Peking

10 September 2015 - 07 Oktober 2015

kat en hond

11 November 2014 - 25 November 2014

Let's go west

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Anna en de Koning van Siam

29 Augustus 2013 - 01 September 2013

naar texel en verder

29 Mei 2013 - 25 Juni 2013

Van IJs naar Groen, van Groen naar IJs

17 November 2012 - 24 December 2012

hopperdepop

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

sanri

30 Augustus 2011 - 05 December 2011

Voor de leeuwen

05 Mei 2010 - 21 Juni 2010

barkbootenzo

Landen bezocht: